Den första december tillträder Anna Bartholf som ny chef för Brand & Marketing på E.ON Sverige. Som Head of Brand & Marketing kommer Anna Bartholf att fortsätta bygga varumärket E.ON och sätta företaget på kartan som möjliggörare av energiomställningen.
– Efter att i många år ha arbetat med snabbrörliga konsumtionsvaror, senast som marknadsdirektör på Cloetta, ser jag fram emot att vara del av ett företag som tillsammans med kunderna arbetar för att möjliggöra en framtid med hållbar energi. Det ska bli mycket spännande att fortsätta bygga varumärket E.ON på vår gemensamma resa som pådrivare av elektrifieringen, säger Anna Bartholf.
Förutom Cloetta har Anna Bartholf tidigare arbetat för bland annat Colgate-Palmolive, Gillette Group och Findus. Hon har lång erfarenhet av olika ledarpositioner och hennes drivkraft är att bygga varumärken som leder till engagerade och nöjda kunder.
– Energibranschen och hela samhället är mitt uppe i en avgörande omställning – en otroligt spännande tid där vi på E.ON vill visa vägen. Vi är därför glada att Anna, med sin gedigna erfarenhet av marknadskommunikation och varumärkesbyggande, valt E.ON som sin nya arbetsgivare, säger Janna Sundewall, kommunikations- och marknadsdirektör på E.ON i Norden.