Swedish Stirling AB har anställt Dennis Andersson som Försäljnings- och Marknadschef och medlem i bolagets ledningsgrupp. Rekryteringen är ett viktigt led i bolagets globala kommersiella lansering av PWR BLOK.
Miljöteknikföretaget Swedish Stirling har anställt Dennis Andersson som Försäljnings- och Marknadschef. Han kommer bland annat att ansvara för att långsiktigt utveckla bolagets affärsplaner och försäljningsstrategier, och spela en viktig roll när bolaget nu kommersiellt lanserar PWR BLOK mot den globala metallindustrin i större skala.
Dennis Andersson har en gedigen bakgrund med mer än 25 års erfarenhet av marknadsföring och försäljning. Han har en lång erfarenhet från ledande befattningar i internationella företag. På Ericsson ansvarade han för olika internationella konton och säljregioner i världen och senast som Head of Sales för Central-och Östeuropa på Business Unit Networks med inriktning på infrastruktur för mobila och fasta nätverk för operatörer. Inom Ascom, som erbjuder ICT lösningar för hälso- och sjukvård och mobila lösningar för arbetsflöden ansvarade han som VP Global Sales för de internationella marknadsbolagen i världen. Närmast kommer Dennis från tjänsten som General Manager på säkerhetsföretaget Dormakaba Sverige.
Jag ser verkligen fram emot att få vara med och bygga upp ett nytt stort svensk industriföretag
– Jag är mycket nöjd över att vi har kunnat rekrytera Dennis Andersson till Swedish Stirling. Han har gedigen kompetens och erfarenhet av global försäljning och marknadsföring, samt att bygga starka och långsiktiga kundrelationer. Han kommer att spela en viktig roll när bolaget nu tar nästa steg i utvecklingen och lanserar PWR BLOK i större skala mot den globala metallindustrin, säger Gunnar Larsson, vd och grundare av Swedish Stirling.
Som Försäljnings- och Marknadschef ingår Dennis Andersson i Swedish Stirlings ledningsgrupp. Han tillträder tjänsten den 10 augusti 2020.
– Jag ser verkligen fram emot att få vara med och bygga upp ett nytt stort svensk industriföretag. Swedish Stirling har en unik egenutvecklad teknologi som inte bara löser ett problem som kunderna länge kämpat med, utan som också sparar stora kostnader för företag och samtidigt har en mycket positiv klimatpåverkan. Bolagets produkter och lösningar ligger helt rätt i tiden och har precis de förutsättningar som krävs för att lyckas och fortsätta växa som företag, säger Dennis Andersson, tillträdande Försäljnings- och Marknadschef Swedish Stirling.